Isnin, 16 November 2009

Menara AS


Sabtu baru-baru ini iaitu pada 14 November 2009, anak saya Suhaiza mengambil ujian pra untuk memasuki Maktab Mahmud di Alor Setar. Ramai sekali yang ambil ujian, lebih 1600 orang. Sementara menunggu anak mengambil peperiksaan, saya round pekan Alor Setar, terus singgah di Menara Alor Setar. Menara yang ke 20 tertinggi didunia. Kira hebatlah juga.


Memang cantik menara Alor Setar ni. Kalau orang jauh bolehlah datang melawat menara ini bila bertandang ke Alor Setar. Lepas membeli belah di Pekan Rabu ( yang buka selalu ), bolehlah naik Menara Alor Setar untuk makan minum di atasnya. Bayarannya tentulah mahal sedikit tetapi apa salahnya sekali sekala berbelanja di atas menara.






Pemandangan taman disekelilingnya pun cantik. Menghijau dan segar. Sihat mata memandang.


Tapi jangan dok buat maksiat, takut nanti jam tangan kena jual sebab nak kena bayar denda. RM1000 bukan sikit duit ooi.


Kalau ditangkap berkhalwat lagilah teruk. RM2000 kena denda. Banyak, lima bulan gaji bagi seorang tukang kebun swasta di sekolah. Jangan dok buat kerja tak senonoh noooo....

Kalau nak jadi cerita, kena merengkok pula dalam penjara. Setahun makan nasi "free". kalau ada kerja habis kena buang. Rugi memang rugi. Seronok sekejap tapi menderita lama. Jadi jangan dok "mereka".




Mailah ke Kedah. Jangan lupa singgah di Menara Aloq Setaq nooo.




MENARA. MERCU TANDA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan